2 Ocak 2011 Pazar

interrail ve düşünceler...


Herkesin hayali değil midir, omuzuna sırt çantasını yüklenip tüm dertleri sıkıntıları ardında bırakıp bir süreliğine dünyayı seyahate çıkmak ?

Lise başlarında başlamıştı interrail sevdam. Ekşisözlük, diğer sözlük ve sitelerden interrail namına bulduğum her şeyi çıktı alır, okulda derslerde okur hayal kurardım. Hayal kurmak güzeldi. Lisede derslerimin neden zayıf olduğuna şaşmamak gerek. :P Kafa hayal çağını geçince bunu gerçeğe dönüştürücem dedim. Baba destekler beni, giderim ulan ! narası çekerken bir gün babayla konuştum. Bana güldü hede hödö, ayakların yere bassın artık hayatın gerçeklerine bak ayağı yaptı. Bende fakir ama gururlu bir genç olarak kendi kendime söz verdim. Ne olursa olsun gidicem. :D



Üniversiteye girdik. Artık interrail üzerine yazılmış kitapları okumaya başlamıştım. Hemen şu anda aklıma ilk kitap gelen Gizem Altın Nance'nin Bir Bilet Al kitabını anımsıyorum ve iflah olmaz interrail hayranlarına okumalarını salık veriyorum. Bu tarz kitaplar ve okuluma giderken sürekli kullandığım Haydarpaşa trenleri gerçekte de trenleri, yolculuk kavramının kendisini ne kadar sevdiğimi ve içimdeki interrail aşkımı daha da körükledi. Arkadaşlarla sohbetlerde konuşuruz. Derim "Bu yaz interrail yapıcam. Yani trenlerle tüm Avrupa'yı dolaşıcam. Gelin beraber yapalım. " Bilgisi olmayan arkadaşları uzunca bir açıklamayla aydınlattıktan sonra bazı arkadaşların deyimiyle hayal kurmaya bazılarının da coşkuyla konuya katılımıyla baya uzun süren sohbetler başlar.

İlk üniversitemin bana kattığı en iyi insan olan Tamer bro'cum ile bunları ne konuşmuştuk. Avrupa'da şunu yapıcaz bunu yapıcaz. İnşallah çok umut ediyorum. Bu yaz planlar gerçeğe döner. Şu anki okulumda haftanın ilk 3 günü dersim var, diğer günler boşum. Part time işe ihtiyacım var. Aranıyorum her yere bakıyorum ama iş yok amk. Harbi bazen lanet ediyorum. İnterrail için bilet pasaport tüm yolculuk için 2.5 milyar bütçe yeter diye düşünüyorum. Aklıma geldi ilk üniversitemden inkilap tarihi hocam İlkin Başar hoca gene ders arasında Tamer ile dışarda bu konuda konuşurken o da sigara pöfürdetiyordu. Sohbetimizi duyunca yanımıza gelmişti. Kendisinin de seneler önce interrail yaptığını çok az bir parayla tüm Avrupa'yı dolaştığını söylemişti. Onunkisi de gerçek yolculuk, görme aşkı. Şimdinin parasıyla 1 milyar gibi bir parayla yolculuk yapmış. -Sırf tam bilet bile 800 lira civarı. O zamanlar bilet filan daha ucuzdu herhale. Adam resmen ekmek-ayran'a talim etmiş.- Parasızlıktan trenlerdeyken wc'lerde uyuduğunu, banklarda soyulmamak için bir gözü açık uyuduğunu vs. komik anılarını da gülerek ama gururla anlatmıştı. Muhakkak gidin görün arkadaşlar demeyi de unutmamıştı. Adım adım umuda yolculuk diye kendimi teskin ediyorum. İlk adım olan pasaportumu önümüzdeki ay başvuruyu yapıcam.

Çok kez okudum. İlk gidişte tek gidiniz diyorlar. Sonraki gidişinizde 2 veya 4 kişi gidin. 3 olmasın 3 uğursuz rakam diyorlar. Şaka be, batıl inançlı bir insan değilim :D Bunun sebebi de çıkabilecek görüş ayrılıklarında demokratik bir şekilde oylama yapıldığında her zaman son oyu veren hasmının karşısında suçlu oluyor. Bir süre yolları ayırmak gerekebiliyor. Başka bir şehirde tekrar bir araya geliniyor. İlk gidişte ya tek giderim ya da Tamer ile giderim diyorum. Ama mal arkadaşım bir rahatsızlığa kapıldı ki, (sonraki yazımın konusu olacak.) yaza kadar anca toparlar peşine seyahat de ona çok iyi gelir diye düşünüyorum. Bakalım kısmet...

İnterrail hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşları Gençtur'a ve Trenlegeziyorum.com'a yönlendiriyorum.

http://genctur.com/
http://www.trenlegeziyorum.com/

Biraz karışık bir yazı oldu affola. :) Veee ilk yazıma burda son veriyorum.

Esen kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder